zaterdag 22 november 2008

eerste sneeuw



Eerste sneeuw
Ik werd heel langzaam wakker,
ik wreef mijn ogen uit,
ik werd heel langzaam wakker,
ik wreef mijn ogen uit,
ik kon het niet geloven,
maar voor de vensterruit,
viel zacht naar beneden,
de eerste sneeuw.

Mijn mama kwam naar boven,
‘t is tijd om op te staan,
mijn mama kwam naar boven,
kom trek je kleren aan,
mama, lieve mama,
kijk eens naar beneden,
ga je met me mee,
in de eerste sneeuw.

Kijk eens naar omhoog
en kijk de lucht is grijs
en zit vol vlokken.
‘k Wou dat dit kon blijven duren
dat het nooit meer zou stoppen.
‘k Voel me zo gelukkig
in de eerste sneeuw.

Waar is mijn wollen muts nu,
waar is mijn dikke sjaal,
waar is mijn wollen muts nu,
waar is mijn dikke sjaal,
en ergens in de kelder
ligt toch nog een slee
papa moet me duwen door
de eerste sneeuw.
Kijk eens naar omhoog
en kijk de lucht is grijs
en zit vol vlokken.
‘k Wou dat dit kon blijven duren
dat het nooit meer zou stoppen.
‘k Voel me zo gelukkig
in de eerste sneeuw.
Lieven Tavernier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten